Sunday 11 March 2012

Masa Riang Ria II

As salam,...

Baru-baru nie sy ade ar join 1 program nie, join tolong menolong apa-apa yang patut. Tiba-tiba mengimbau kembali saat saya dapat tugas nie,.....
"awak boleh buat apa?" tanya kak Faz, "apa-apa pun boleh kak" jawab saya relax je,... "awak boleh amik gambar?" tanya kak Faz lagi, saya jawab ar boleh je,...maka dengan itu dapatlah saya tugas jadi tukang amik gambar utk program nie.
Haa, kat sini ade 1 masalah,...saya mane ade kamera besar yg canggih manggih tue, dengan izin-Nya ade seorang hamba Allah yg baik hati sanggup pinjamkan kamera dia, Alhamdulillah lega, dalam mase yg same rase takut pun ade, ye ar pinjam barang mahal kot canggih pulak tue,...sy nie xde ar reti sangat nak guna  barang canggih manggih kan,...hehe~~ so saya sangat2 berterima kasih kepada tuan empunya kamera hanya Allah yang mampu membalas kebaikan dia sebab dengan kamera dia dapat lah saya menjalankan tugas dgn baik,.. anyway nie first time saya jadi official photographer ar kire nya, biase la bile benda2 first time nie feeling nya lain macam ckit,... n then buat benda yang kita suke apalagi saya sangat lah berbesar hati dan ter over excited diberi job nie, memang kene sangat la dengan jiwa saya,...hoho~~

Pagi2 lagi pukul 08:35a.m saya dah terpacak kat tempat program, tue pun sebab sesat kalau x lagi awal la saya sampai, ape daa atip boleh sesat kak Ann dah bagi map n arahan lisan pun boleh sesat gak,...hehe~~

Maka buat lah keje oleh kami2 yang ringan tulang nie,...ade lagi persiapan akhir yg x setel lg,..yg memang kene buat pagi b4 program,...



photographer of the day
testing dulu,...

ahli2 sedang bekerja keras,..hoho

Segmen "Sembang Santai" menjadi pembuka acara untuk program hari tue. Jam 02:30p.m sembang santai bersama saudara Adib (The Fabulous Cats), moderator nya pulak Ustaz Mohammad. Saudara Adib menceritakan mengenai penghijrahannya menjadi muslim yang lebih baik. Kata-kata saudara Adib ade yang menyentuh perasaaan saya, antara nya bila ditanya ape yang membuatkan dia berubah, dia sebut mengenai saat Rasulullah s.a.w hampir wafat,...Nabi sebut umatku, umatku, umatku,....saat itu lah dia betul2 merasakan perasaan ingin berubah. Saudara Adib sebak ckit mase tue dan saya perasan yang dia kesat airmata,..sobsob~~ lagi sekali dia menitiskan air mata mase soalan ini di ajukan, "Andai Rasulullah s.a.w ade sekarang ape yg awak nak buat?",...hurm...


b4 ke stage

segmen sembang

Beberapa program dijalankan serentak selepas itu, ape yang saya ingat la kan,...ade explore race, sukaneka dan kuiz awam,...ok ar, ade orang join tapi budak-budak kat area situ memang semangat waja, budak-budak memang ramai berbanding golongan lain,...hopefully budak-budak nie sampai mereka besar mereka still akan suka join program camnie dan sengkatan dengannya,..^^


budak2 nak main x sabar dah

ikut akak nie cepat

mak-mak pun x lepas ank2 main sendiri so join jgk,..hehe

jawab jgn x jawab

hehe,...my first pic rasa nye

saya dengan remaja2,..hoho

saya lg tp dengan kwn2

antara remaja yang bersemangat

Saya sangat dahaga petang tue, saya rasa bukan saya je majoriti semua orang kat situ dahaga kot,..hehe. Saya x ingat dah berapa gelen air saya telan,...memang minum je,...jap jap pegi beli air,...air  100plus air sarsi air sirap air teh n air mineral,....peniaga-peniaga yang jual air suka ar tersengih-sengih menjual,.. Ade seorang nie cakap camnie kat saya,.."air kita minum nie x sempat nak jadi air kencing sebab dah jadi air peluh dulu,.." haiya, boleh pulak eh gitu,..hehe~~

Selain tue ade bekam untuk wanita yg nie bayar ar dan check up percuma,...hoho~~

Program petang tue ditangguhkan selepas sesi penyampain hadiah kepada semua pemenang. Alhamdulillah, semua aktiviti berjalan lancar dan cuaca pun elok je. Oh, b4 sesi bagi hadiah ade last game untuk budak-budak lelaki, game tuju tin,..game nie memamg havoc ar,...seronok saya tengok mereka main, teringat mase kecik-kecik dulu,...hurm...

Malam tue, lepas solat Maghrib program diteruskan dengan mengalunkan selawat dan qasidah secara beramai-ramai. Persembahan nyanyian oleh penyanyi Suhaimi berlangsung selepas solat Isyak. Suhaimi memperdengarkan dua buah lagu untuk semua hadirin. Mase nie, sy dah rase penat dah,..energy saya dah mule kaler kuning dah (refer macam dalam game The Sim, sape main tahu ar),...huhu~~ dan saya tangkap gmbr kat stage sikit je, tapi bukan sebab penat tapi sebab segan daaa,..hampagas betul la atip tiba2 lak rase segan, mane tak nyer,..boleh tahan ramai gak la kaum muslimin dok jadi audience, muda2 pulak tue klau level pak cik ok la gak kan,..saya nie kan anak gadis yg comei malu2 gitu (nie perasaan perasan x sedar diri tahap gaban) mesti ar segan, i nie single mingle u kalau i nie double triple ke x segan dah ar kot,...so sikit la gambar kat stage gambar tempat lain yang banyak,..hehe~~ 


ready utk tugas malam 

sedap gak mrk main muzik nie

bgs kan remaje2 nie

dengan remaje pompuan lak

dengan ahli2 majlis,..hehe

budak2 nie dr siang ade,..bgs2
Kemuncak acara untuk karnival UntukMu Wahai Rasulullah adalah ceramah bersama Ustaz Habib Ali Zainal Abidin. Saya rase rugi ar sebab mase nie energy saya dah kaler oren nak kemerah-merahan dah,..saya x dengar sangat pun ape yang disampaikan masuk telinga kanan keluar telinga kiri,..huhu~~

dapat tangkap gmbr dgn Pn. Ina Naim

Ustaz Habib dengan org2 surau

p.cik nie baik bg aiskrim free
Program tamat dalam pukul 11 lebih dan saya tolong tengok orang kemas-kemas, dah abis tengok n dapat pulak rezeki nasi ayam dengan mihun sup maka saya pun bergerak balik rumah jam 11.45p.m,...kaki masa nie rasa pedih ya amat badan pun lenguh, nasib baik balik dengan  kete,..kete tolong saya balik rumah,..kalau x mahu tido je saya kat surau tue,..hehe~~

Macam tue la kisahnye sedikit sebanyak, konklusinya program yang bermanfaat & menarik dan  saya dapat buat benda yang saya suka snap sana sini snap situ sinin + super penat,..^^

Wassalam,....

TA-TI-TU

No comments:

Post a Comment