Sunday 11 March 2012

Majimak 1n2d




Tadi saya terbuka tv, so tengok2 ada ulangan 1n2d,..rupa nya yang saya tengok nie last episode, dapat tengok dalam 10 minit je....sedih nya saya rasa,...saya memang dah tahu show nie akan end x lama lagi tue pun zhaf yang bagitau, tapi x sangka hari ni last,..sedih saya rasa,..sedih sangat,...dah lama saya x follow show nie, selalu x dapat tengok x pun dah tertido b4 show disiarkan.

Show nie show yang paling saya minat dalam banyak2 korean show. Show no.1 di hati la,...saya follow show nie dari awal lagi, masa Lee Seung Gi join 1n2d, tapi episode2 b4 Seung Gi masuk saya tengok balik, cari balik,...kira nya memang saya tengok daripada episode 1 la,...masa Ji Sang Ryul dengan Hong Cheol ada lagi sampai la sekarang, saya bukan tengok je saya siap download lagi kira nya external saya full dengan 1n2d punya episode je,...ye ar dulu kalau nak tengok kene tengok kat internet, masa tue tahun 2008..ha, antara sebab saya pasang internet dan astro kat rumah sebab kan show nie la tapi masuk awal tahun 2011 saya tak download dah just tengok kat tv and lama-lama kat tv pun makin x tengok,...

Tak tahu la nak cakap camner tapi show nie masa saya minat sangat2 sebab show nie lain sikit dengan show2 yang lain,...show nie nampak natural, sesama member nampak baik, caring dan akrab, bukan je sesama member je tapi dengan krew2 production nampak mesra macam family, bila tengok mereka dalam tv tue dengan saya2 nie rasa macam saya kenal mereka2 dalam 1n2d tue. Macam2 feeling rasa bila menonton 1n2d, rasa happy rasa sedih rasa marah rasa kecewa rasa bangga,... memang penuh dengan emosi. Bukan tue je, show nie pun ade banyak benda yang saya dapat belajar, erti sahabat, life dan sebagainya. Tak kurang penting juga saya dapat belajar bahasa korea dengan 1n2d, kadang2 boleh faham apa mereka cakap n tambah vocabulary korea saya. Saya mengenali negara Korea pun banyak melalui show nie, culture orang korea, makanan dan tempat2 di korea.

Meh nak cter sikit pasal aliran member 1n2d. Mula2 start dengan 6 member, ade Kang Hodong, Eun Jiwon, Lee Su Gen, Noh Hong Cheol, Ji Sang Ryul dan Kim Jong Min. Saya paling minat Jiwon,...setiap member ada character masing2. Pastu Kim C dan Lee Seng Gi masuk ganti Sang Ryul dengan Hong Cheol. Masa Jong Min masuk tentera Mc Mong ganti dia. Masa nie la 1n2d sangat popular dan boleh di katakan berada di kemuncak ar. Jong Min join balik 1n2d lepas 2 tahun masuk army. Mase mereka bertujuh, Kim C undur diri daripada 1n2d. Masa Kim C tinggalkan 1n2d pun sedih jugak,...huhu~~

Tiba2 Mc Mong hilang daripada 1n2d, sebab kes dia elak daripada tentera. Member 1n2d maintain 5 orang sehingga lah tahun lepas dalam tengah2 tahun Uhm Tae Wong masuk 1n2d. Yang akhir tinggalkan 1n2d Kang Ho Dong sebab kes tax evasion dia, so 1n2d ending dengan 5 orang je. Kiranya dah 5 tahun lebih show nie bersiaran kalau x silap tengah tahun 2007, mesti dah 300 lebih kot episodes. Show2 kat korea selalu x lama, paling lama pun 3 tahun,.. lepas tue mesti rating dah turun so show perlu ditamatkan tapi 1n2d antara show yang dapat bertahan lama. Saya rasa resipi show nie berjaya sebab member dan krew sangat bekerjasama dan bekerja keras dalam memastikan show 1n2d menjadi show pilihan di hati penonton.


Mc Mong

Kim C

Lee Seung Gi

Uhm Tae Woong

Kin Jong Min

Eun Ji Won

Noh Hong Cheol

Kang Ho Dong

Ji Sang Ryul

Lee Su Geun


Saya akan sentiasa ingat show nie,..external saya tue saya akan simpan sampai bila2,...dan saya nak tengok ulangan episode akhir nie tapi di mane eh,...huhu~~















TA-TI-TU

2 comments:

  1. oit sjak ble ber blog ni...ganaz ni dah jd org siber =) hehe nk kner bookmark blog ni >.<

    ReplyDelete
  2. hehe,..sejak bler eh,..sejak hari tue la,...

    ReplyDelete