Monday 3 December 2012

Makanan & Melaka

Salam,....

Wah, ini blog sudah bersawang,....haiya, mana tuan punyer blog yang x berapa rajin nie,...huhuhu.

Anyway, kali nie nak story sikit pasal makanan yg sedap dan yg saya x jumpa lagi la kat kL nie,...

Semalam la, saya pergi Melaka utk makan kenduri ex-classmate Uitm lepas tue jalan-jalan la kejap kat bandaraya yang bersejarah tue kan,....Melaka nie bukan la x pernah pergi, tp kali nie pergi dapat try makanan local so feeling tue best ar, ye ar,...kita nie kan kalau jalan-jalan tempat orang selain nak tengok budaya dan tempat-tempat menarik di situ, makanan juga merupakan 1 pengalaman yang mesti kita dapat dekat tempat orang, barulah  banyak memori dan lebih banyak cerita nak kongsi dgn orang, tak gitu,...eh, apa saya melalut nie,....

Jom saya perkenalkan 3 jenis makanan yang saya cuba dan anda pun perlu cuba bila pergi ke Melaka.

1. Cendol Jam Besar

Tada - ini lah cendol nyer
Ada macam - macam cendol
Ramai orang dok tunggu
Pekerja baju biru tue yg amik order saya,..heee
Saya minum nie cendol mix
2. Durian Roll

Ada dua jenis roll

Ha, siap ade thumbs up lagi

Ini la dier gerai nyer

Panas + lembut + rangup 
3. Yogurt Ice Cream - bentuk telur

Comei je + sedap

Nyum - nyum,...macam nak makan je lagi, especially durian roll tue,....nati jgn lupa eh, cuba la rasa pasti nak lagi ^_^

TA-TI-TU












2 comments:

  1. Eh...samala katip! k.an pun pegi melaka last Sunday! kalo tau..confirm da cuba makanan2 ni..huh...rugi la camni...

    ReplyDelete